onsdag den 19. september 2012

Udsyn

Jeg er så heldig at bo et sted med åbne vidder. Jeg holder af at se solen stå op om morgenen, når jeg står på badeværelset og børster tænder, spejles solopgangen i spejlet. Jeg kan følge solens gang gennem hele dagen og se den gå ned i vest fra mit køkkenvindue.

I min have går der et rådyr med sit kid og på marken leger harekillinger tagfat. Svalerne bygger reder på loftet (de sviner enormt meget) og flyver lavt, når det skal være regnvejr.




Ligenu er vi på grænsen mellem sommer og efterår, træerne er begyndt at skifte farver, jeg må ud med kameraet og fange øjeblikket, så jeg senere kan bruge det flotte farvespil i en væv.

Selvom det ikke lige er årstiden nu, må jeg berette om en fantastisk solnedgangshimmel jeg oplevede en dag i marts måned: Det var en frostklar dag og når jeg kiggede mod øst var himlen klar og meget blå, jeg lod mit blik glide hen over himlen mod vest og farven gik fra at være klar blå til lysere og lysere blå indtil den nærmest var hvid, før den  skiftede til lysegrå, lysrød/orange og endelig den orange-røde. De farver vil jeg gerne fange og bruge til et stykke vævet tekstil.




Efter jeg begyndte at væve for en 7 - 8 år siden har jeg set på de farver der omgiver os, på en helt anden måde. 

3 kommentarer:

Skriv glad og gerne. Jeg bliver glad for enhver kommentar.